Entreprenörskap för de många människorna

Människor tänker på bra idéer.

Är det möjligt med entreprenörskap för de många människorna? Får en entreprenör göra misstag och vilka skillnader kan ett utbrett entreprenörskap få för samhället och världen i stort? I denna workshop fokuserar vi på några inspirerande entreprenörer och deras framgångar och reflekterar över vilka förmågor och egenskaper som gör någon till en framgångsrik entreprenör. Genom filmer och arkivmaterial från IKEA får deltagarna även insikter om socialt entreprenörskap.

Tillgänglig: Hela året

Tidsåtgång: 2 timmar

Pris: 1.500 kr inkl. moms

Plats: På IKEA Museum, på plats hos dig eller via lämpligt onlineverktyg.

Lämplig för: Grundskola, inklusive ämnena samhällsvetenskap och entreprenörskap på högstadiet. Gymnasium, universitet och högskola.

Ta reda på hur denna workshop anknyter till läroplanen.

Få ut mer av besöket: Som ett komplement till denna workshop kan du lägga till en guidad tur genom museet för 750 kr.

Skolor/Universitet

Tillval

Välj önskad betalningsmetod

Skicka in din bokningsförfrågan så återkommer vi till dig så snart som möjligt inom 24 timmar (helgfria vardagar).