Vintagevecka

Publicerad 2 februari 2017

Guldkorn från IKEA till salu under Vintagevecka på IKEA Museum i Älmhult

Under mer än 70 år har IKEA sålt möbler i Sverige, och senare i hela världen. Nu ger IKEA Museum besökare chansen att köpa gamla guldkorn från IKEAs sortiment. Under en veckas tid, med start måndagen den 20 februari, säljs klassiska IKEA möbler från 80- och 90-talet på IKEA Museum. IKEA Museum ligger i Älmhult, orten där IKEA har sina rötter och sitt hjärta.

Genom åren har IKEA arbetat med formeln Demokratisk Design för att skapa ännu bättre produkter för de många människorna. Genom Demokratisk Design arbetar IKEA med att produkterna ska vara funktionella, vackert utformade, hållbara för både vardag och miljö, samtidigt som de ska ha ett lågt pris.

Produkterna som kommer säljas under IKEA Museums Vintagevecka är noga utvalda IKEA produkter med industrikänsla designade av bland andra Tord Björklund, Niels Gammelgaard, Sven Fristedt, Ehlén Johansson, Knut Hagberg och Marianne Hagberg.

“IKEAs möbler är designade för att skapa en bättre vardag för de många människorna, och vi har varit en del av många människors hem under en lång tid. Till Vintageveckan på IKEA Museum har vi sökt efter en industriell känsla med moderna snitt. Vi har hittat gamla favoriter men vi tror också att vi har hittat några nya,“ säger Thea Davidsson, projektledare för Vintageveckan på IKEA Museum.

Under våren kommer IKEA Museum att arrangera två Vintageveckor till med fokus på 70- och 00-tal samt ”Best of PS”.

Web:https://ikeamuseum.com