Lär känna IKEA och Älmhult

Ett soligt, grönt landskap, träd, en väg och en modern turistbuss på väg till IKEA Museum i Älmhult.

Många besökare kommer till IKEA Museum i egen abonnerad buss. Ni kan boka en erfaren guide från IKEA Museum som kliver på er buss och tar er med på en upplevelse genom historiens och dagens IKEA och Älmhult.

Vår guide visar vägen förbi Majtorp, där familjen Kamprad bodde innan de flyttade till Elmtaryd. Vi rullar också förbi ultramoderna testlabb och en av världens största distributionscentraler för IKEA. I centrum svänger vi förbi statyn av Carl Von Linné, som föddes ett stenkast härifrån, i det som idag är naturreservatet Råshult.

Guidningen runt Älmhult tar omkring en timme. I busspaketet ingår även en guidad visning av IKEA Museums utställning, samt lunch och fika i restaurangen.

Kontakta oss om ni endast vill boka en guide till er buss. Pris 1.500 kr inkl. moms.

Privatperson

Tillval

Skicka in din bokningsförfrågan så återkommer vi till dig så snart som möjligt inom 24 timmar (helgfria vardagar).

Företag/Förening

Tillval